Drum Expres Oradea-Arad : CNAIR a scos la licitație actele de cadastru pentru exproprieri

Drum Expres Oradea-Arad : CNAIR a scos la licitație actele de cadastru pentru exproprieri

Știri

[[{“value”:”

CNAIR a scos la licitație două contracte cu o valoare totală de 7 milioane lei pentru actele de cadastru necesare exproprierilor Drumului Expres Oradea-Arad.

Pentru primul contract, secțiunea din județul Arad sunt 1877 de imobile (case/terenuri) în localitățile : Arad, Chișineu-Criș, Livada, Macea, Șimand, Șofronea, Zerind și Zimandu Nou. Contractul are o valoare de 3,4 miliaone lei.

Pentru al doilea contract, secțiunea din județul Bihor, urmează să fie expropriate 2117 imobile pe teritoriile localităților : Avram Iancu, Cefa, Ciumeghiu, Gepiu,Mădăraș, Nojorid, Oradea, Salonta, Sânnicolau Român și Sântandrei. Contractul are o valoare de 3,7 milioane lei, potrivit documentației pe care a consultat-o Economedia.

,,„Întocmire documentații cadastrale în baza Legii nr. 255/2010 aferente imobilelor expropriate pentru proiectul „Drum Expres Arad-Oradea” Lot 1: Județul Arad, Lot 2: Județul Bihor”- SEAP. Ofertele pot fi depuse până pe 9 mai 2024.

Serviciile pentru documentațiile cadastrale și transferul dreptului de proprietate din cea publică a UAT/Consilii Județene la Ministerul Transporturilor au o durată de cel mult 360 de zile de la intabularea coridorului.

Drumul Expres Oradea – Arad are trei loturi, iar durata de realizare este de 24 de luni. Chiar dacă vor fi la câmpie, durata de execuție restrânge foarte mult posibilii ofertanți. (De exemplu pentru loturile lungi ale UMB pe Autostrada Moldovei, CNAIR a dat termen 30 de luni).

Lotul 3 de 47 de kilometri va fi cel mai lung din România:

– Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură dintre DN 79 și Salonta (5,3 km).

– Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km)

– Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).

Drumul Expres are o lungime totală de 120 km, cu vamă nouă între România și Ungaria la Salonta (jud. Bihor), iar în ultimele luni a avut un parcurs fulger, una dintre explicații fiind componenta strategică a Drumului Expres pe traseul Marea Baltică, Marea Neagră, Marea Egee, cel mai scurt traseu din nordul în sudul Europei și continuarea cu viitoarea Autostradă Timișoara – Moravița – Belgrad (legătura cu Serbia).

Traseul în plan: Drumul expres Arad – Oradea pornește din drumul de Legătură Centura Oradea – A3 (aflat în execuție și include un sector din drumul expres) se desfășoară spre sud, ocoleste localitatea Livada de Bihor, continuă în lungul magistralei de cale ferată Oradea – Arad, ocolește localitatea Salonta, continuă în lungul DN 79, ocoleste municipiul Arad și face joncțiunea cu Varianta de Ocolire Arad (realizată la nivel de autostradă) în nodul rutier prevăzut la intersecția cu DN 7. Lungimea traseului revizuit al drumului expres este de 120,47 km. În cadrul proiectului este prevăzut, suplimentar fața de SF-ul inițial, realizarea unui drum de legătură cu lungime de 10 km din zona Municipiului Salonta spre granița cu Ungaria, care cuprinde și amenjarea unui punct de trecere al frontierei.

Viteza de proiectare pentru drumul expres Arad – Oradea este de 140 km/h În regiunile de deal viteza de proiectare a fost redusă la 120 km/h, iar nodurile rutiere de tip „A” sunt proiectate la viteza de 80 km/h.

Obiectivul general al Drumului expres Arad – Oradea, așa cum este definit în MPGT, îl reprezintă îmbunătățirea eficienței socio-economice a rețelei de transport rutier în România, prin reducerea timpului de deplasare între Arad și Oradea, prin umare, îmbunătățirea conectivității la nivel regional. Pentru promovarea obiectivului de investiții a fost încheiat un Parteneriat de implementare între C.N.A.I.R. – S.A. cu nr. 92/76685/16.11.2020 și Consiliul Județean Bihor cu nr 24484/13.11.2020 ( pentru asocierea UAT), cu modificările ulterioare, în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 101/2020 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor cu finanțare din fonduri europene în vederea riscului de dezangajare pentru perioada 2014 -2020”, arată Nota de Fundamentare.

În județul Bihor, proiectul prevede trei noduri importante: nodul rutier din Oradea, drumul de legătură cu orașul Salonta (județul Bihor), de 5 km, și drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km. Lungimea totală a noului drum, inclusiv cu legătura din Arad de aproximativ 3 kilometri, va fi de 138 de kilometri. Traseul va cuprinde 86 de poduri și pasaje, pentru a se respecta regulile de biodiversitate din zona Salonta – Chișineu Criș.

 

“}]] 

Preluare: Economedia.ro Read More