FT: Google ia în considerare introducerea unor abonamente pentru “serviciile premium” ale motorului său de căutare, care includ funcții bazate pe inteligența artificială generativă, într-o schimbare majoră a modelului de afaceri.

Știri

 [[{“value”:”

Financial Times relatează, pe baza informațiilor oferite de trei oficiali ce cunosc planurile Google, că gigantul tehnologic analizează adăugarea anumitor funcții de căutare bazate pe inteligența artificială în cadrul abonamentului pentru servicii “premium”. Exemple de astfel de servicii sunt cele din Google Workspace, unde Gemini poate fi folosit, printre altele, în Gmail și Docs, inclusiv pentru analizarea și redactarea textelor și a mesajelor, dar și din cadrul Google Business. Nu este clar, pentru moment, care servicii vor fi vizate concret de noile abonamente.

Inginerii dezvoltă deja tehnologia necesară pentru implementarea acestora, dar directorii Google nu au luat încă o decizie finală cu privire la data lansării. Motorul de căutare tradițional al Google va rămâne gratuit, în timp ce reclamele vor continua să apară alături de rezultatele căutărilor chiar și pentru utilizatorii cu abonament. 

FT mai scrie că introducerea unui astfel de abonament ar reprezenta o premieră pentru Google, care timp de decenii a oferit servicii gratuite, finanțate în întregime din publicitate. Practic, noua abordare a companiei îi va face pe utilizatori să plătească pentru îmbunătățiri aduse produselor de bază.

Din noiembrie 2022, când OpenAI a lansat ChatGPT, Google s-a străduit să țină pasul cu chatbot-ul extrem de popular. ChatGPT poate oferi răspunsuri rapide și complete la multe întrebări și solicitări, amenințând să facă redundantă lista de linkuri a unui motor de căutare tradițional și reclamele profitabile atașate acestuia.

În luna mai a anului trecut, Google a început să testeze un serviciu experimental de căutare bazat pe inteligența artificială, care oferă răspunsuri mai detaliate la solicitările utilizatorilor, continuând să ofere link-uri către informații suplimentare și publicitate. Cu toate acestea, Google a întârziat implementarea funcțiilor “Search Generative Experience” în motorul său de căutare, mai scrie FT. În paralel, în motorul de căutare rival Edge a fost introdusă deja funcția Copilot, care folosește inteligența artificială pentru a oferi răspunsuri și pentru a crea imagini pe baza unor descrieri.

Pentru Google, noile funcții construite în jurul inteligenței artificiale sunt mai costisitoare, având în vedere că tehnologia necesită mai multe resurse de calcul. De asemenea, unii analiști au avertizat că activitatea publicitară a Google ar putea avea de suferit, dacă motorul său de căutare ar oferi răspunsuri generate de AI mai complete, astfel încât utilizatorii să nu mai fie nevoiți să acceseze la fel de multe site-uri web și să vadă astfel mai puțină publicitate.

Google a raportat anul trecut venituri de 175 de miliarde de dolari din reclame, ceea ce reprezintă mai mult de jumătate din vânzările sale totale. Nu este însă clar cum Google va integra funcțiile AI în serviciile cu plată, care oferă diferite niveluri de preț, sau când va fi gata de lansare noua ofertă a Google. Compania ar putea decide în continuare să lanseze anumite elemente ale serviciului său experimental cu inteligență artificială în motorul său principal de căutare gratuit, în timp, mai scrie Financial Times.

Sursa: Financial Times

Foto: Waingro | Dreamstime.com

“}]] 

Preluare: Biziday Read More