Șeful CNAIR, Cristian Pistol s-a dus să vadă laboratorul CESTRIN, centrul tehnic care a făcut raportul ,,ținut la sertar” cu problemele podului de la Brăila

Șeful CNAIR, Cristian Pistol s-a dus să vadă laboratorul CESTRIN, centrul tehnic care a făcut raportul ,,ținut la sertar” cu problemele podului de la Brăila

Știri

[[{“value”:”

Directorul general CNAIR, Cristian Pistol a verificat vineri, 29 martie, laboratorul CESTRIN, Centrul de Studii Tehnice și Informatică din subordinea Companiei de Drumuri, dar care are o anumită independență față de conducerea executivă CNAIR. Laboratorul CESTRIN a realizat și raportul tehnic cu problemele Podului de la Brăila, un document de peste 100 de pagini care analizează situația lucrării și prezintă propunerile pentru remedierea defecțiunilor (nu doar la covorul asfaltic). La începutul anului, Consiliul de Administrație CNAIR luase în calcul transformarea CESTRIN în departament, invocând Legea 296/2023 (ordonanța austerității) pentru reducerea numărului de posturi și comasarea unor structuri, act normativ prorogat până în iunie 2024.

Centrul Tehnic al CNAIR verifică materialele folosite pe șantiere și la întreținerea șoselelor, starea tehnică a drumurilor și respectarea deținerii rovinietei și a peajului (taxa pentru Podul Fetești).

,,Directorul General al CNAIR, Cristian Pistol, a verificat astăzi activitatea CESTRIN.

Cu această ocazie, Directorul General CNAIR a discutat cu specialiștii care își desfășoară activitatea în laboratoarele de profil , cu tehnicienii care operează echipamentele de verificare a rețelei rutiere naționale, cu operatorii sistemelor de verificare a rovinietei și taxei datorate pentru trecerea podurilor dunărene, dar și cu personalul care asigură suportul activităților specifice CESTRIN.
CESTRIN este un organism tehnic care funcționează în subordinea CNAIR și se ocupă în special de:
– verificarea calității materialelor folosite pentru construcția și întreținerea drumurilor
– ⁠verificarea stării tehnice a drumurilor naționale, drumurilor expres și autostrăzilor aflate în exploatare
– ⁠verificarea parametrilor tehnici ai podurilor de pe rețeaua națională de drumuri
– ⁠verificarea respectării deținerii rovinietei pentru circulația pe drumurile publice și a PEAJ pentru tranzitarea podurilor dunărene (Fetești și Cernavodă).
Directorul CESTRIN, Ștefan Ioniță, a explicat cu această ocazie specificul fiecărei activități în parte, dar și importanța în ansamblu a activității acestui Centru specializat.” – a transmis CESTRIN.
Conducerea CESTRIN este asigurată de inginerul Ștefan Ioniță, fost director CNAIR (în 2018)  și membru în Consiliul de Administrație al CNIR (Compania pentru Investiții Rutiere).
Ce ar fi indicat raportul CESTRIN pentru Podul Brăila :
Hidroizolația și covorul asfaltic de la Podul Brăila trebuie înlăturate ca urmare a neconformităților rețetei și a punerii în operă, susține Ovidiu Barbier, fost director general adjunct al CNAIR. Ovidiu Barbier, de profesie inginer CFDP (Căi Ferate Drumuri și Poduri), citează concluziile și recomandările raportului CESTRIN care arată că refacerea hidroizolației, decaparea completă și așternerea unui nou covor asfaltic pe tablier sunt singurele soluții pentru remedierea problemelor apărute la doar o lună de la inaugurarea Podului din 6 iulie. Raportul pe care șeful CNAIR Cristian Pistol l-a cerut CESTRIN (instituție de specialitate care deține laborator) încă nu a fost publicat, dar neconformitățile au fost recunoscute miercuri, chiar de Pistol: „Am solicitat de la toți experții, inclusiv intern, CESTRIN ne-a prezentat un raport săptămâna trecută care a fost comunicat antreprenorului și supervizorului lucrării că nu au respectat rețeta, nu au respectat producerea și așternerea așa cum ar fi trebuit” (detalii aici).

 

“}]] 

Preluare: Economedia.ro Read More