Mașina Ferrari 250 GTO, a fost fabricată de constructorul italian în 1962, fiind inițial proiectată și folosită pentru curse și apoi modificată pentru uz rutier. Aceasta a fost deținută timp de 38 de ani de un colecționar american.
În lotul din care face parte au fost construite în total 34 de mașini, cu o caroserie Tipo 1962. Acesta este însă singurul exemplar, care inițial a fost echipat cu un motor de patru litri, care însă a fost înlocuit cu unul de trei litri după recondiționare. Casa care s-a ocupat de licitație a explicat că numărul șasiului 3765 a fost prezentat de mai multe ori în publicațiile axate pe Ferrari, Prancing Horse și Cavallino. De asemenea, a spus că întreaga sa carieră de curse de epocă a fost documentată în reviste precum Sports Car Graphic, Road & Track și Autosport.
Înainte, însă mașina a devenit celebră pentru performanțele obținute în timpul curselor. În 1962, s-a clasat pe locul al doilea în cursa de anduranță de 1.000 km, de pe circuitul german Nürburgring Nordschleife. În același an a participat și la legendara cursă de 24 de ore de la Le Mans, când echipa sa a fost nevoită să se retragă din cauza unei defecțiuni la motor.
Aceasta a fost vândută la prețul de peste 50 de milioane de dolari, la o licitație care a avut loc la Sotheby’s din New York. Prețul a fost puțin sub estimările RM Sotheby’s, care a estimat că va fi vândută cu aproximativ 60 de milioane de dolari. Cu toate acestea, a devenit a doua cea mai scumpă mașină vândută vreodată la licitație.
Timp de zeci de ani, 250 GTO a fost considerat unul dintre cele mai scumpe și căutate automobile din lume. Un alt exemplar al aceluiași model a fost vândut la licitație pentru aproximativ 44 de milioane de dolari în 2018.
Mașina este celebră pentru confruntarea la care a participat în anii 1960 cui Ford GT40. Ambele au participat la cursa de la Le Mans, devenind o poveste legendară a curselor de anduranță ale epocii. Faima lui 250 GTO a fost sporită și de popularul film de la Hollywood “Ferris Bueller’s Day Off”, în care un model a fost folosit foarte mult. Timp de zeci de ani, 250 GTO a fost considerată cea mai scumpă mașină din lume.
Acum însă Ferrari 250 GTO este a doua cea mai scumpă mașină vândută vreodată la licitație, după faimosul model Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe din 1955, care a fost vândut la prețul de 144 milioane de dolari, la o licitație privată, anul trecut. Acest model Mercedes și-a câștigat recunoașterea în urma celui mai mortal accident din istorie, în 1955, în timpul Cursei de 24 de ore de la Le Mans, când mașina s-a catapultat în zona publicului, omorând peste 100 de spectatori și rănind mulți alții.
Sursa: DW
Sursa: Biziday