Studiu: Nouă din zece persoane se pregătesc să cheltuiască la fel sau mai mult pe experienţe în 2024 faţă de 2023

Studiu: Nouă din zece persoane se pregătesc să cheltuiască la fel sau mai mult pe experienţe în 2024 faţă de 2023

Știri

[[{“value”:”

Nouă din zece persoane se pregătesc să cheltuiască la fel sau mai mult pe experienţe în 2024 faţă de 2023, arată un sondaj Mastercard realizat pe un eşantion de peste 16.000 de consumatori. Europa a atras 700 de milioane de turişti în 2023, fiind în fruntea clasamentelor la nivel mondial ca regiune cu cel mai mare număr de sosiri ale turiştilor internaţionali.

Conform cercetării menţionate, anul acesta, atât europenii, cât şi turiştii internaţionali, vor prioritiza cheltuielile legate de experienţe. Aproape nouă din zece persoane (88%) au declarat că intenţionează să cheltuiască la fel sau mai mult pe experienţe în 2024, comparativ cu 2023.

„Nu este de mirare că europenii acordă importanţă experienţelor mai mult ca niciodată. Regiunea găzduieşte o moştenire culturală vibrantă, evenimente sportive şi muzicale de neegalat şi locuri incredibile unde turiştii îşi pot crea amintiri pentru toată viaţa. Prin platforma Priceless, scopul nostru este să îi ajutăm pe oameni să se conecteze la pasiunile lor, dar şi unii cu alţii, în fiecare zi şi de oriunde. Acest studiu ne ajută să înţelegem ce prioritizează oamenii în 2024 şi ce putem face pentru a aduce bucurie în vieţile lor. Astăzi, oferim nenumărate experienţe Priceless în peste 30 de destinaţii la nivel global. Pe măsură ce ne pregătim pentru o vară de neuitat în Europa, experienţele Mastercard vor include acces la unele dintre cele mai captivante evenimente din lume, inclusiv finala UEFA Champions League, Festivalul de Film de la Cannes, The Open, sute de concerte Live Nation şi multe altele”, a declarat Raja Rajamannar, Chief Marketing & Communications Officer, Mastercard.

Tendinţa de a pune pe primul loc cheltuielile pentru experienţe în detrimentul celor pentru obiecte este susţinută de datele Institutului Mastercard Economics, care arată că ponderea cheltuielilor pentru experienţe precum călătoriile sau ieşirile la masă în Europa a crescut în 2023 la 22% din totalul cheltuielilor, faţă de 19% în 2019. În comparaţie, ponderea cheltuielilor pe bunuri materiale a rămas stabilă.

Sondajul dezvăluie că în topul experienţelor aşteptate cel mai mult de oameni în acest an sunt cele legate de călătorii, urmate de evenimente cu muzică live, experienţe în aer liber, excursii culinare şi experienţe de wellness.

Motivul cel mai des menţionat pentru care are oamenii pun pe primul loc cheltuielile pentru experienţe este beneficiul „intangibil”, de nepreţuit de care au parte. Aproape 4 din 5 (78%) au declarat că merită de obicei sau întotdeauna să cheltuiască pentru experienţe, în contrast puternic cu cei 4% care consideră că investiţia merită rareori sau niciodată. Totodată, 29% dintre consumatori acordă prioritate economisirii pentru experienţe în felul în care îşi planifică bugetul general.

Conform sursei citate, 40% dintre respondenţi au declarat că experienţele sunt cele care le aduc cele mai frumoase amintiri, peste o treime (35%) afirmând că experienţele i-au ajutat să vadă lumea într-o lumină nouă. 33% sunt de părere experienţele pe care le trăiesc alături de alte persoane le îmbogăţesc viaţa, fie că este vorba despre explorarea unei noi destinaţii, participarea la un eveniment cultural sau bucuria unei mese împreună. Peste 4 din 10 (41%) au spus că gradul de unicitate al unei experienţe poate fi un factor determinant în ceea ce priveşte alocarea unui buget, alături de nevoia de a-şi crea amintiri de neuitat.

Această dorinţă de a se bucura de noi experienţe reprezintă un bun motor pentru călătorii – 26% dintre oameni au declarat că acesta este motivul principal pentru care călătoresc şi peste 4 din 10 (41%) spun că ar călători în altă ţară sau continent doar pentru a se bucura de o experienţă de care sunt pasionaţi.

Mastercard a efectuat un sondaj împreună cu partenerul său de cercetare Vitreous Worldwide, pentru a înţelege schimbarea preferinţelor consumatorilor în ceea ce priveşte prioritizarea experienţelor. Lucrările de teren au avut loc în perioada 2-9 ianuarie 2024. Sondajul s-a realizat pe un eşantion de 16.141 de respondenţi, incluzând 14.125 de respondenţi din 20 de pieţe din Europa (Austria, Belgia, Franţa, Germania, Italia, Polonia, Spania, Marea Britanie, Bulgaria, Croaţia, Cipru, Republica Cehă, Grecia, Irlanda, Olanda, Portugalia, România, Serbia, Suedia, Elveţia) şi 2.016 respondenţi din Australia, Brazilia, China şi SUA.

“}]] 

Preluare: Economedia.ro Read More