Parlamentul European înăsprește limitele de poluare admise pentru camioane și autobuze, din 2030. Până în 2040, volumul de emisii de gaze cu efect de seră va trebui redus cu 90%, pentru ambele categorii de vehicule.

Știri

 [[{“value”:”

Emisiile de dioxid de carbon, de la camioanele mari (inclusiv vehicule cum ar fi camioanele de gunoi, basculantele sau betonierele) și autobuze, vor trebui reduse cu 45% pentru perioada 2030 – 2034, cu 65% până în 2039 și cu 90% din 2040. Până în 2030, autobuzele care circulă în orașe vor trebui să emită cu 90% mai puțin dioxid de carbon, urmând ca până în 2035 să fie neutre din punct de vedere al emisiilor. 

Proiectul a fost aprobat de europarlamentarii cu 341 de voturi “pentru”, 268 “împotrivă” și 14 abțineri, în ciuda opoziției parlamentarilor de centru-dreapta, care își doreau ca legea să permită vânzarea camioanelor cu motoare cu combustie internă după 2040, dacă funcționează cu carburanți fără emisii.

Combustibilii neutri din punct de vedere climatic, cum ar fi e-kerosenul sau e-metanolul, sunt obținuți prin sintetizarea emisiilor de dioxid de carbon captate și a hidrogenului. Aceștia pot fi utilizați în vehiculele cu motoare cu combustie existente, dar sunt foarte puțin utilizați și mult mai scumpi decât combustibilii convenționali.

Noua lege mai are nevoie de aprobarea finală din partea țărilor UE (de obicei, o formalitate).

În prezent, majoritatea camioanelor care circulă pe drumurile europene funcționează cu motorină. Vehiculele grele sunt responsabile pentru mai mult de un sfert din volumul total de emisii de gaze cu efect de seră din sectorul european al transporturilor. 

Sursă: Parlamentul European

Foto: Juri Bizgajmer | Dreamstime

“}]] 

Preluare: Biziday Read More